4 Blokken

Blok 1

is het meest strenge blok, waarin u véél zult afvallen. U bent verplicht uzelf strikt aan de richtlijnen van dit blok te houden.

Het nuttigen van 4 SanaSlank eiwitrijkemaaltijden en 2 SanaSlank eiwitrijke snacks is verplicht! Zo komt u aan 6 eetmomenten op een dag. Daarnaast is het belangrijk dat u de voorgeschreven voedingssupplementen inneemt. Deze voedingssupplementen zijn speciaal ontwikkeld en afgestemd op het SanaSlank eiwitdieet. Ook is 2 keer per dag een flinke portie toegestane groenten nuttigen erg belangrijk. Voldoende beweging van 30 minuten per dag is raadzaam.

Uiteraard is het drinken van minstens 2 liter water per dag een must! Water is op zuurstof na de belangrijkste substantie voor de gezondheid en vormt de basis van alle biologische processen in het lichaam.

Zodra 2/3 van het streefgewicht is bereikt, mag overgestapt worden op blok 2 van het dieet.

Blok 2
van het SanaSlank dieet wordt ook wel het gematigde blok genoemd. Dit blok houdt in dat u 3 SanaSlank maaltijden nuttigt per dag. Daarnaast mag er een mager stukje vlees, vis of een vegetarische vervanging bij gegeten worden.

Ook in blok 2 geldt weer dat het drinken van minstens 2 liter water heel belangrijk is, evenals het nuttigen van toegestane groenten. Het innemen van de voedingssuplementen, die speciaal ontwikkeld en aangepast zijn op het SanaSlank dieet is ook een vereiste in dit blok.

Uit ervaring blijkt dat een wekelijkse controle op de impendantieweegschaal erg motiverend werkt. U ziet niet alleen uw verloren gewicht in kilo's, maar ook uw vetmassa en vochtpercentage. Wij kunnen ook gelijk conrtoleren of u genoeg eiwitten binnen krijgt en dat niet uw spiermassa verloren gaat.

Beweging is uiteraard tijdens het dieet, maar ook daarna, van groot belang. Een dagelijkse routine biedt al vaak genoeg mogelijkheden om aan inspanning te komen. Activiteiten als schoonmaken, fietsen naar het werk of de supermarkt, dansen of werken in de tuin is natuurlijk ook bewegen!

Zodra het streefgewicht is bereikt, kan overgestapt worden naar de laatste loodjes; blok 3.

Blok 3
van het SanaSlank dieet wordt ook wel het 'opbouwblok' genoemd.

In dit blok krijgt het lichaam langzamerhand weer koolhydraten binnen, door bijvoorbeeld een volkorenbroodje te nuttigen bij de lunch. De inname van de SanaSlank maaltijden worden beperkt tot 2 maaltijden per dag met daarnaast een stukje mager vlees, vis of een vegetarische vervanging.

Ook in dit blok geldt weer het nuttigen van de voedingssupplementen die afgestemd zijn op het SanaSlank dieet. Evenals het drinken van minstens 2 liter water en voldoende bewegen, het liefst 40 minuten per dag. Het wegen op de impedantiemeter tijdens de wekelijkse controle zal u juist nog meer motiveren om door te gaan, gezien u de bevestiging krijgt dat u echt kilo's vet bent kwijtgeraakt.

Dit blok duurt vier weken en aan het einde van dit blok heeft u uw gewenste gewicht bereikt. Maar het einde van dit blok is eigenlijk het begin van blok 4: gezond op gewicht blijven!

Blok 4
Het is vrij logisch dat als u in uw oude eetpatroon vervalt, u weer opnieuw zult aankomen.
Om op gewicht te blijven, zal het eetpatroon moeten veranderen, want door het oude eetpatroon is juist overgewicht ontstaan.

Beautiful People biedt de juiste begeleiding om het eetpatroon aan te passen. U leert dan ook welke voedingsmiddelen u het beste wel en niet kan eten.

Ook leert u wat een glycemische index is en wordt u tijdens de maandelijkse controle-afspraak gewogen op de impedantiemeter. Tijdens een dergelijke controle-afspraak kunnen ook eventuele problemen bespreken worden met de dieetcoach. Indien u een jaar op gewicht bent, kan aangenomen worden dat u in staat bent uw gewicht te behouden.